Äntligen: Colour Of The Fur

I fredags releasades den officiellt på Debaser, Sunshine Rabbits musikvideo Colour Of The Fur och nu finns den tillgänglig för hela världen, jippie, le och fröjdas åt vad som utspelades i en swimmingpool i Höllvi…, nej Palo Alto, California, en tidig höstsöndag. Undertecknad var med och plaskade.

3 Svar to “Äntligen: Colour Of The Fur”


  1. 1 slackersview december 28, 2008 kl. 7:45 e m

    Bippo: Vilket fantastiskt svar 🙂 Här har jag att göra i en vecka eller två. Nä men jag har funderat rätt länge på att snygga upp sidan ett snäpp och göra den mer funktionell, bara att jag arbetsnarkomanar på annat just nu. Måste fråga bara: Är du pc-människa eller macare. Jag är av senare sort, så det kanske inte funkar i alla led du har beskrivit, men jag ska som sagt var testa lite och återkommer om jag undrar! Tack 😉

    Stella. Ja visst är den superfin! 🙂

  2. 2 Bippo december 28, 2008 kl. 11:04 f m

    Lite off topic, men vill svara dig på din fråga. Kul att du tycker bloggen är fin. Kommer sända dig lite länkar och info kring hur jag har gjort den.

    Jag använder bloggverktyget WordPress som erbjuds här http://wp-support.se/ . Jag vet inte hur insatt du är i webb, men du behöver en egen domän och här finns ett billigt ställe: http://wk.se . Punkt.se-domäner brukar ligga runt 85 kronor. Vid sidan av detta, ett webhotell- billigast och bäst för WordPress är enligt mig Manufrog http://manufrog.com där du kan välja prisklass efter eget behov (100 kr/år för det billigaste, som är ett bra baspaket). När du har allt i ordning och namnservrar pekar rätt i domänhanteraren finns det i paketet från Manufrog något som heter C-panel. Där inne ligger massa saker som e-post och domänadmin, och även integrerat Fantastico de luxe, som har one-click-installation av WordPress på din domän, så du slipper ladda upp core-filerna via en FTP-klient.

    Installation av WordPress på en egen domän gör att du kan välja bland tusentals olika teman till din sida, som styr utseendet. http://wordpress.org/extend/themes/ . Dessa måste laddas upp via FTP-klient, t ex Filezilla. Själv har jag en modifierad version av temat WP-Max
    http://www.gabfire.com/wordpress-max-theme-is-released/ .

    Om det här låter som rappakalja för dig- jag hjälper dig gärna med att komma igång och om du gillar det temat jag har skulle jag kunna köra upp det åt dig. Vad man behöver göra med teman är att gå in i filerna och översätta dem till svenska och samt att eventuellt göra vissa mindre modifikationer i koden om man vill ha specialfunktioner: http://wordpress.org/extend/plugins/

    Underhållningsarbetet är inte särskilt omfattande med egen domän när man väl har alla funktioner på plats- många skräms av detta men det är inte så farligt och man måste verkligen inte vara expert på programmering för att fixa det.

    Eftersom du i dagsläget bloggar med WordPress går det att exportera alla dina inlägg och kommentarer utan problem in i den nya installationen.

    Well, lite info sådär. Som sagt- säg till om du vill ha hjälp! Jag tycker bara det är kul med webberi, hehe.


Lämna en kommentar




2017. Slackersview 2.0. Att vara med band igen, Ragata, triggar skrivlusten. Fokus här blir på grrrls, queerpunk och rariteter, på Wazzup, längre intervjuer och musiktips, på film, foto, media, internet plus en gnutta politik.

Kategorier

Arkiv

december 2008
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

………………………………………………

Länkar 2018: Musik/Politik/HBTQI 

Slackers View 1.0 (2006-2009) uppdateringar på gång

………………………………………………

Blog Stats

  • 19 600 hits