Zombiefrossan i Bokskogen

Undead in the night.png

Liliths performance i Bokskogen skrämde säkert en och annan luffare (se bildspel).

Om jag hade varit inne i rätt flow när Lilith performancestudio och Jillian McDonald sökte zombies och vampyrer till Undead In The Night hade jag anmält mig direkt när jag såg lapparna. Drömmen om att en endaste gång få bli bindgalen zombie, att i det exakta ögonblicket bita sönder blodampullen och lägga uppögonvitorna. Fantasin den där sommarkvällen när Frostbiten visades på en utomhusskärm på  Pildammsteatern, att de odöda kom krypande från kullarna och ansiktsuttycken hos en efter en i publiken. Där hade jag chansen att aktivt få delta i den skånska bokskog som jag mest förknippar med barndomens tvångspromenader, att äntligen kunna bryta förbannelsen och få transformerat platsen till något fan så mycket mer levande.

Såklart är Undead In The Night utsålt. Kanske skulle jag ha kuppat och smugit fram bakom träden. Men jag försöker istället klicka in på deras sida hemifrån kl 09.00 fre 29, på den angivna starttiden dag två av tre.

***
Blod i Malmö: WormgodBlodcentralen * Fakta: Zombie Survival WikiQueer Horror * Filmer: Resident EvilShaun of the Dead * Musik: Horrorfind

Uppdaterat 2017. Video från skräcken i Bokskogen samt fler odöda: Zombiefrossan i Malmö.

Lämna en kommentar




2017. Slackersview 2.0. Att vara med band igen, Ragata, triggar skrivlusten. Fokus här blir på grrrls, queerpunk och rariteter, på Wazzup, längre intervjuer och musiktips, på film, foto, media, internet plus en gnutta politik.

Kategorier

Arkiv

maj 2009
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

………………………………………………

Länkar 2018: Musik/Politik/HBTQI 

Slackers View 1.0 (2006-2009) uppdateringar på gång

………………………………………………

Blog Stats

  • 19 602 hits